tisdag 17 januari 2012

Ahhh vilket skönt pass

Nyss hemkommen från ett mycket HÅRT skivstångs/spinning pass. Gör härligt! Det känns förbenat bra just nu, för jag fick köra rejäljt slut på kroppen under 90 minuter. Dom här skivstångspassen gör att man får slita hårt, förutsatt att man lastar på lite vikt. Många repetioner, större delen av kroppen tränas, och knappt någon vilopaus. Fast jag tar mig lite dryckespaus då och då eftersom jag svettas som en läckande vattenpump, annars vet man inte vad som skulle kunna hända.
Ny instruktör för mig även på detta pass (j-lla färsking man e..). Hon var riktigt bra och pushade oss hårt =), musiken på spinningen kunde kanske varit bättre (alltså i min smak), men skit samma, det var bra ändå, och hon var tydlig med hur många låtar som kvar och tiden på musiken så man kunde portionera ut resterande krafter. Skönt att slippa trängseln på gymmet, det var tämligen överfyllt.

Ska jag gnälla på något så var det kanske rygglyften som inte kändes helt rätt för ryggen. Alltså det kanske är ok, men det hela gick ut på att man stod rakt upp med skivstången och sen sänkte man sig vinkelrätt med ryggen. Någon form av marklyft fast då har man ju ändå rätt rak rygg, vilket är viktig. Nja, det var det enda jag hade att komma med pekpinne om.

En annan kommentar, jag har ju lite koll på vad för folk som är på gymmet. Tar ofta en sväng både innan och efter ett gruppass och det är två yngre killar i 20 års ålder som är där i princip varje gång jag är där. Och dom verkar köra minst 2 timmars pass på gymmet (för dom är ofta där när jag kommer och där när jag går). Dom kämpar hårt med andra ord, men det kommer inte att hålla om dom fortsätter. Jag förutsätter att dom kör hårt, det vet jag i och för sig inte. Men kroppen pallar inte 2h timmars kontinuerlig hård gymträning varje dag i veckan (vill jag hävda), även om man är 20 år så säger kroppen ifrån förr eller senare. Får se hur länge jag kommer att få se dom där. Dom har växt lite i alla fall, det har jag noterat.

Tillbaks till röda tråden: Total träning idag alltså: 90 minuter.

Imorgon kväll är jag inbokad på ytterligare ett skivstångspass, 75 minuters intervall pass. I will sweat, that´s for sure! Den här instruktören kört HÅRT med oss! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar