måndag 30 januari 2012

Aldrig några läkemedel när jag är sjuk

Nu börjar jag friskna till, även om jag hostar illa och snorar en del fortfarande. Har pallrat mig iväg till jobbet idag i alla fall.. Känner mig bättre för varje dag nu! Har dock avbokat "skivstångspasset" som jag var inbokad på ikväll. Det hade faktiskt inte varit smart att gå på det.. fast jag längtar givetvis tills jag får ge på kroppen igen.

Återigen verkar det som att immunförsvaret besegrar dom "onda" bakterierna och viruserna (jag är ingen läkare). Dag efter dag, lalaalaa =)
The point is: kroppen har hittills alltid klarat av att vinna utan intag av läkemedel. Jag tar aldrig någon huvudvärkstabellet, eller något hostpiller eller liknande för att mildra sjukdomen. Inga näsdroppar etc. (tyvärr tog jag massvis med näsdroppar som barn, och tror mig ha torra näsborrar pga av detta). Jag tar inget vaccin mot någon sjukdom heller, åkte givetvis på svininfluensan men tyckte det var "mycket puff för liten action".
Jag vet och litar på att kroppen alltid lyckas läka sig själv. Det gäller vare sig jag gör illa mig eller får något virus. Min tanke är inte att starta någon debatt i och med detta inlägg. Var och en väljer och förhoppningsvis tar konsekvenserna av sina val. Jag har bara en åsikt, inte fakta!
Vad jag vill ha sagt är att kroppen är fantastisk på att laga sig själv helt enkelt! Jag uppsöker med andra ord i princip aldrig något sjukhus eller liknande! =) They give me the creeps! (Beroende på att jag förlorat många nära där).
De få gånger som jag uppsökt lasarettet (förutom hängt med andra) de senaste 10 åren har varit för för att kolla om man åkt på någon könssjukdom, that´s it! Möjligen kanske jag kan tänka mig att ta något vaccin om man ska ut och resa i miljöer där det stark rekommenderas att man vaccinerar sig. Men helst inte.

Nu kanske det inte är så stor skillnad på vissa piller jämte mot att äta vissa växter, mat etc. Men jag föredrar naturlig föda i någon form istället för läkemedel som jag inte vet vad dom innehåller. I am a skeptic by nature!

Kanske blir jag klokare med tiden, I hope so :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar