måndag 2 januari 2012

Dagens träning (utöver vardag)

Spinning 60 minuter (intensiv, intervall), första gången jag körde, jättebra instruktör, hon peppa oss ordentligt, kul!
Gym efter spinning: 25 min, Barrpress, lite mage och rygg. Gymmet var fullsmokat vid 19 tiden. Verkar som dom som fått träningskort i julklapp hittat dit nu. Folk sitter och häckar typ en kvart (hos en maskin), av denna kvart så sitter dom och tittar på andra i ca 12 minuter och tränar ca 3 :-).
Men men, jag ställer mig rätt så närä dom (typ väntar) och då blir folk lite stressade och tränar på lite mer =). Jag är inte rädd för att fråga att få träna emellan heller. Men det är svårare när folk tränar i tillsammans. Då ska dom hålla på och ställa om maskinerna (inställning, vikter, och det kan man dra ut på) emellan osv. Slutledningsförmågan säger alltså att det tar längre tid att vänta på två personer som ska träna jämtemot en ensam person.

I övrigt håller man tydligen på och flyttar runt maskinerna, det stod en skylift mitt i gymmet. Får se vad dom har för plan med omflyttningen. Såg ut som det kommit några fler löpmaskiner också.
Tidigare har tex bröstmaskinerna varit vitt åskilda, kan tycka det är lite konstigt att man inte istället samlar en viss muskelgrupp i närheten av varann. Dom lösa vikterna är i alla fall samlade, bra. Det kanske är en annan filosofi nu för tiden? Ju längre ifrån varann desto bättre (överdriver)? Är det lika hos era gym?

Nåja, jag är överlag väldigt nöjd med gymmet och speciellt instruktörerna, så ska sluta vara gnällig =) Det är bara att anpassa sig och träna när det är mindre folk.
Gokväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar