fredag 13 januari 2012

Ryggen verkar hålla! Yes!

Har inte så mycket att rapportera... men.. äntligen helg..
Testade att köra ett gympass för ett par timmar sedan. Det är skönt att träna gym på fredagen för är lagom med folk, man slipper vänta någon större tid.
Jag körde lugnt från början, började med lite uppvärmning på crosstrainern och sen blev det ryggträning (horisontella rygglyft, fast det är inte horisontell vinkel). Vet inte vad övningen heter, men ni fattar vad jag menar, right? Kände blodet strömma till i korsryggen, skönt. Rygggen bråkade inte utan skötte sig. Körde utan vikter och många repetioner istället. Sen fortsatte jag med lite andra ryggövningar och avslutade sedan med en rejäl utkörning av biceps och triceps (i maskin, för att skona ryggen).
Så SKÖNT att ryggen verkar hänga med, den är inte hundra men den tog emot utan att knorra. Längtar tills man kan ge på kroppen utan att behöva oroa sig och hålla igen en aning.

Så dagens dos blev: gym: ca 60 minuter, exkl stretching

Skulle dock behöva röra på mig mer för jag föll för ett wienerbröd idag. Det var såååå goott. Ska jag säga något positivt så är det att jag bara tog ett. Det fanns möjlighet att ta betydligt fler. Hade ändå skaplig karaktär kan jag tycka.. njee :) Bara för att fresta lite lägger jag upp en bild, inte alltid så snäll.. =)

Wienerbröd, bild från http://www.acatinthekitchen.com/2005/10/19/bun-and-danish-pastry-gluttons/

-----------
Morgondagen börjar med ett Yogapass. Det blir perfekt och så skönt att börja dagen med! Starta upp dagen med fräsch energi.

Signing out, trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar