lördag 28 januari 2012

Sjuk och nere - men inte utslagen

Har lyckats kravla mig upp och slagit på datorn (och skrivit det här inlägget), mår inte alls något bra. Förkylningen och hostandet blir bara sämre. Så trött på att vara sjuk och inte få något gjort! Nu har jag knappt någon träningsverk, så jag tycker att kroppen kunde ta och fokusera på att bli bra nu istället, don´t ya think?

Varför har jag blivit sjuk så mycket på sistone? Jag tycker det enda jag ändrat på under dom sista månaderna är mängden träning. För mycket träning?? Hmmm... I brist på analys så blir min slutsats är att jag måste dra ner lite på träningen, lyssna på kroppens minsta lilla kvek. Om att den är sliten, harkelsjuka och annat. Ta betydligt mer vila och kortare träningspass.

Jag gillar det inte alls, inte det minsta. Jag menar jag har ju orken att träna! Tycker inte jag hinner med alla muskelgrupper redan som det är idag! Men det är ju knappast meningsfullt att få sjukveckor stup i ett, det drar ju ner ännu mer. Drar ner min allmänna prestation rejält! Måste lyssna mer på kroppen och inse att kroppen pallar inte, eller så måste jag skärpa till mig med mat etc. Men tycker nog att jag äter rätt varierat och en del grönsaker etc. Skumt.

Jag har en lapp på badrumsspegeln och en likadan lapp och text på kylskåpsdörren. På den står det:
"Fokusera på det meningsfulla". Texten är tänkt att påminna mig om att inte lägga tid på "onödig skit".
Och det ska jag göra, fokusera på det som jag tycker är meningsfullt. En av sakerna är ju att vara frisk, för annars orkar man inte göra något. Viktigt!

Nu håller jag på och laddar ner januaris sändningar från Financial Sence (med Jim Puplava) och ska sen lägga mig raklång i soffan och lyssna på dom avsnitten. Det är typ all aktivitet jag orkar med nu.

Hoppas ni håller er friska!? Njut och uppskatta er friskhet, frisk är det enda jag vill vara nu.. Längtar efter energi och slippa huvudvärk.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar