fredag 20 januari 2012

Tämligen sluttränad

Japp, då var man hemma efter ett grymt skivstångspass och inte höll jag igen på spinningen heller, fick håll i magen så det hette duga. Men det är en så bra instruktör som pressar oss förbi våra egna gränser. Den här instruktörens pass blir fullbokade tämligen omgående när det går att boka (en vecka i förväg). Och man får bara ha ett antal "aktiva" bokningar vilket gör att man ibland missar bra pass tyvärr (eftersom man inte får boka fler pass). Men det är lika för alla, så rättvist och bra.

Efter kombipasset så var jag tämligen sliten, men var ändå lite sugen på att klänga lite och lyfta min egen kropp. Så det blev en sväng till just den delen av gymmet. Där blev det magövningen jag pratade om häromdagen, och förbättrade direkt antalet reps. 12 st första gången och 13 st. andra gången. Bra! Jag satt dock och vila lääängeee mellan seten.

Sen körde jag armgång (ni vet stegen i taket), men var lite klen i händer och handleder för jag ramla ner en gång, men kunde köra ett steg i taget i alla fall (alltså inte svinga och hoppa över ett handtag).

Testade även på att klättra lite i rep, gick ganska bra och kändes att det var lite nya muskler, trevligt. Andra gången jag klättrade upp så blev det faktiskt lite blodvite i handen när jag skulle ta mig ner eftersom jag inte orkade hålla i ena armen innan jag fick grepp med den andra så handen gled lite i repet. Men ingen fara, det läker snabbt, bara ytligt. Däremot är det som om jag fått ett blåmärke på ena låret, vet inte vad det kommer ifrån. Det är alltså bara ytligt, inget inne i benen så det ska bara vara att köra på som vanligt.

Jag avslutade sedan med att köra pullups 2 set med en stång hängandes från taket, med väldigt få repetioner. Bra tecken på att jag var slut. Det är sådan skillnad att mäta antalet reps när man fräsch gemte i slutet av träningspasset (goes without saying).

Blev lite väl mycket hård träning idag, för nu känner jag att immunförsvaret håller på och kämpar med något virus eller liknande (alltså bara en tendens). Gäller att hålla skiten stången, så nu blir det vitlök! =) Men ville ändå ge på kroppen hårt för imorgon finns det risk att det inte hinns med så mycket träning. Det blir en längre bilfärd för att åka till  en födelsedagsfest imorgon (och sen hem igen på kvällen/natten). Siktar dock på att starta morgondagen med ett Yogapass.

Har din träning gått bra idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar