fredag 10 februari 2012

Fredagens gympass

Idag var det skönt att träna, lagom med folk (kroppen kändes inte såå sliten). Folk var vänliga mot varann och dom värsta spännisarna slapp man, gött. =)

Jag började med en kort löptur på 7 min för att få upp värmen. Sedan blev det pullups, men trots att jag inte tränat innan så orkade jag bara 10 st! Det är klart sämre än för någon vecka sedan. Tar jag ut övningen bättre nu kanske? Eller är jag slut i musklerna, hinner dom inte återhämta sig or what?! Styrkemässigt går jag åt fel håll och det gör det lite jobbigt mentalt, inte sett något framsteg på ett tag, men jag tror det är brist på vila. Jag blastrade på med diverse set pullups/chins ändå. Körde även några Hannibal the King set.

I min ena hand så gick en valk sönder och jag började blöda, tog ett tag innan det sluta. Men det gjorde inte ont så det var bara att köra på. Jag torkade givetvis bort blodet från handen för att inte kladda ner ringar mm.

Övrigt:
Repklättring - 1 set som jag knappt orkade klättra upp, gled i greppet. Inga ben till hjälp.
Armgång, horisontellt grepp och längsgående grepp
Stå på händer och sänka sig några centermeter (tungt=ytterst få rep.)
Ringlyft, hänga upp och ner och lyfta sig lite några gånger
Dra sig upp i ringar och lyfta ut ena armen (ytterst få rep, körde 3 set)
Fatman pullups, fast nästan horisotellt liggande (kanske heter något annat då)
Axlar - lyft ovanför huvuvdet med skivstång (vet inte vad heter)
Axlar - Dra upp från midjan till axlarna och håll där uppe, repetera
Marklyft
Diamantarmhävningar ala Hannibal
Hänga Ribbstol - lyfta benen (mage)

Total tid på gymmet, skapligt effektiv faktiskt: 85 min

Här lite bilder från "häng och släng" dig delen av gymmet. Gymmet precis på väg att stängas och folktomt.

Repklättring, där jag har svårt med greppet, glider, för lite friktion.


Hänga och klänga i ringarna och även köra armgång är bra träning för grepp bland annat. Valkar får man på köpet =)

Imorgon ska jag försöka vila kroppen lite, men jag vill ändå börja dagen med ett Yogapass. Det är en perfekt start på dagen. Sen ska jag försöka lova mig själv att bara köra mage på gymmet efteråt. INGENTING annat, kroppen må få vila hur mycket jag än vill köra.. Det här fungerar inte annars. Utan vila inga resultat. Måste ge kroppen tid att bygga nya muskelceller. Finns också risk att man blir sjuk om man inte får vila.

Skönt med helg och ledighet, det har varit mycket på jobbet den här veckan. Jag har gjort framsteg, men jagas av tidplaner som är väldigt knappa. Dessutom har tidplanerna aldrig med oförutsett strul... Men nu släpper vi det och tar helg! Yes! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar