fredag 30 december 2011

Gladiatorerna snart på Tv4

Som alla vet vid det här laget drar en ny säsong av gladiatorena igång den 7 januari på TV4 kl.20.00. Det brukar vara rätt kul att följa, det var väl några år sedan det sist gick? Hoppas vi får se riktigt duktiga utmanare.

Tittade snabbt igenom utmanarna och fastnade direkt för en tjej vid namn Zaida Wiss (ursprung Åland).
Efter att ha sett en videosnutt på youtube med henne blev jag mäkta imponerad. Hon håller nämligen på med poldansning (heter det så på svenska?) Mer känt som Poledancing. En träningsform som verkar bli alltmer populär och inte bara funnit sin plats på strippklubbar.

Vilken styrka och teknik hon uppvisar, och en väldigt vacker dans måste jag säga. Det här verkar vara en s.k. spinnande stång med kullager i vardera änden, annars fattar jag inte att hon kan snurra som hon gör.
Hoppas bara att Zaida även motionstränar lite andra sporter (främst löpning) också så tror jag hon blir svårslagen i gladiatorerna (jag sätter iaf en peng på henne). Även om denna video är två år gammal så är hon förhoppningsvis lika vältränad nu när hon ska vara med i gladiatorerna. Om jag förstått saken rätt är hon 24 år nu.
Undrar om jag inte sett någon stång på något av gymmen jag går till, blir lite sugen och testa :-) Att lyfta sin egen kropp tränar så många olika muskler, suveränt.
Jag hittade även på en artikel från Västerbotten Kuriren (som handlar om denna tjej) som går att läsa här:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=307826

Kolla in videorna nedan:

I den här är hon bäst (musik Boston):


Detta ska vara hennes första Youtubefilm (musik Dead by April)


Nu när jag skrivit hela inlägget hittade jag även på hennes blogg, kolla in henne mer där. Jag lägger upp hennes blogg som en favorit här till höger (har dock inte läst den än, hinner inte nu).
http://polezaida.blogspot.com/

Läs även mer om utmanarna här och utgå från länkarna.

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110609/gladiatorutmanarna-nara-9000-sokte-32-blev-utvalda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar