fredag 30 december 2011

Buenos días - God morgon

Ännu en härlig dag med möjligheter, vi går mot ljusare tider (härligt)!
Hur är då dagsformen, jotack, riktigt bra. Förkylningen känns aningen bättre, inge ont i halsen, snuvan lite mindre. Yes! Så härligt att snart vara helt frisk igen. Är så tacksam för att hälsan är så bra som den är. Har inte riktigt tagit mig samman och ställt klockan på 05.00 men gick iaf upp 05.20 (så det tar sig) och fick lite skön lugn och ro tid nu på morgonen. Läste bl.a. vidare på en bok (av Kay Pollak) som jag räknar med att recensera här på bloggen vad tiden lider. Ser man bara till att få kvalitet på sömnen så klarar man sig gott på 6 timmars sömn (men det måste verkligen vara kvalité). För mig är det slöseri med tid att sova mer än man behöver. Its just a habit att man vill ha 8 (plus att alla säger det). Jag har dock under ca ett års tid testat att klara mig på 4-5 timmars sömn (6 dar i veckan), men då började kroppen säga ifrån (typ ofrivilliga spasmer, ryckande i ögonlock etc). Runt 6 timmar är målet (alla dagar i veckan).
Träningsverk, japp, den finns och det känns som den är på väg att öka. Gillar verkligen att ha (lagom) träningsverk, speciellt i magen :-)
Sitter och tittar på webbokningen vad det finns för lediga platser på dom instruktörsledda passen framåt kvällen, men det ser tjockt ut och har så gjort under hela julledigheten. Detta på grund av att det är färre pass nu när instruktörerna också vill ha lite ledigt. Det är alltså så att de platser som finns genast blir uppbokade i princip så fort dom går att boka (en vecka i förväg). Men har man tur så bestämmer sig några för att droppa av några timmar innan passet startar. Så får hålla koll under dagen.
Jag är sugen på skivstång / spinningpasset på 90 minuter ikväll. Fungerar inte det tror jag att jag tar jympa medel och sen lite gym efter det (om kroppen känner för det). Vi får se, jag lär väl avrapportera.
Hasta la próxima vez (tills nästa gång)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar