fredag 6 januari 2012

Dagens motion och träning

Det blev:
Step 60 min
Jympa 60 min
Gym 10 min

Steppasset, som jag nämde i ett tidigare inlägg, var alltså första gången i mitt liv. Det gick väl inge vidare kan jag väl lika gärna erkänna. Det enda "verktyg" som används är en stepbräda som det går att ställa höjden i två nivåer. Denna hoppar man upp och ner på och svänger med knäna och massa andra övningar. Det var många steg och sekvenser att hålla reda på, i raskt tempo dessutom.. Kanske man får kläm på det om man går några gånger till (skulle tro det). Det var två stycken bra instruktörer, det var ett s.k. mixpass. Man känner ju att man sabbar flytet för dom andra med ens taffata försök att hänga med, men tack och lov fanns det en till nybörjare, så we stood out of the crowd =)
Jag blev rejält svettig, men kroppen kändes ändå fräsch efter passet. Kroppen ville ha mer såååååå....

Efter Steppen blev det hemfart, dusch och käka lite innan det var dags att åka tillbaka till nästa gruppass.

Jympa (intensivpass) - Också första gången som jag kör intensivjympa, och jag gissar att det väl bland det tuffaste jympapassen. FÖR DET VAR TUFFT! Härligt!! Dom svaga områdena är magen och armar / axlar OCH koordination, hur man ska röra sig och så, men det lär man sig snart om man fortsätter.

Kroppen kroknade i vissa övningar och jag orkade inte fullfölja och jag fick tyvärr fuska, men det var ett härligt hårt pass som motiverade till att förbättra sig så man orkar dom tuffare delarna hela vägen. Två duktiga instruktörer även på detta pass. Det får bli fler gånger.

Efter jympapasset kände jag att det fanns lite krut kvar i t ex ryggen så gick in gymmet och körde 4 set med minst 15 reps, tex Pulldown och även en annan dragmaskin (vet inte vad övningen heter =)). Det fick räcka med 10 minter på gymmet, för jag har ju tänkt att träna imorgon också. Måste låta kroppen vila lite också.
Förkylningen börjar äntligen ge sig full ut, så nu kan man köra fullt ut :). Underbart att vara frisk!!

På vägen hem från träningen köptes sallad. Salladen kanske inte är så nyttig men lite gott kan man la få unna sig??! Den här salladen är verkligen SUPERGOD! Det är mer grönt än man tror under all skinka och ost. Det gömmer sig även lite tonfisk och någon räka i salladen. Vitlökssåsen är verkligen god.



Här med den goda vitlökssåsen!


Till efterrätt blir det GB:s gräddglass, närmare bestämt "Krossad choklad" som man köper i halvlitersstorlek. Gott =) Sen blir det skönt att mysa i soffan :o). God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar