lördag 21 januari 2012

Dagens träning avklarad

Dagen började som sagt med ett skönt Yogapass, inte bara fridsamt utan även lite träning i vissa övningar, t ex stå i "hundens" läge länge. Det var Yoga 1 som enligt instruktören är ett instruktivt meditativt pass. Jag har inte känt mig redo att testa Yoga 2 än, men det kommer.
På Yogan var även en handikappad med, vilket är trevligt att lokalen är handikappsanpassad med hiss och att det alltså gick att ta sig fram till Yogalokalen med en motoriserad rullstol. Hon var troligen delvis förlamad och fick hjälp av sina två assistenter för att ta sig ur rullstolen mm.

Efter Yogan så blev det gym knappt en timme. Kände inget riktigt tryck, men kämpade mig igenom bröst och rygg och triceps. Jag är lite rädd för att bli sjuk nu, känner lite små tendenser till halsont, och när jag vaknade idag var jag lite täppt i ena näsan, men det släppte rätt omgående efter uppstigning. De dj-vliga är att jag knappast kan trycka i mig massa vitlök och förpesta tillvaron för min omgivning ikväll =)

Så nu blir det till att ta det lugnt och vila någon timme. Läsa och kanske ta en powernap, käka och sen göra sig i ordning för snart åker vi och tar sikte på ett 50-årskalas.

Missar tyvärr gladiatorerna ikväll, men finns väl kanske på tv4 play eller så spelar jag in det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar