söndag 8 januari 2012

Dagens träning - söndag

Idag har jag varit riktig hurtig, låtit kroppen jobba rätt hårt faktiskt! Nedan följer dagens träning.


Såg till att vara vid gymmet när dom öppnade idag. Mycket skönare att träna när det lugnare (mindre folk). Kunde köra tämligen slut på bröstmusklerna, dels med hantlar och dels med maskiner. Jag körde även axlar, här bara med hantlar. Jag testade även att köra sidomagmusklerna i den här rygg maskinen som man annars ligger och klämmer "paketet" med och lyfter sig upp för att ränta rygg i alltså. Gick över förväntan, men körde bara ett set åt vardera sidan för att inte chocka området för mycket.
Utöver detta så blev det löpning (löpband), uppvärmning innan träning (1 km) och en liten tur på 10 (random) +2 (cool down) minuter efter träningen.
Total tid i gymmet: 80 minuter varav löpning ca 20.

Eftersom jag nyss gjorde ett inlägg om att rensa i röran, så blev det en sväng till återbruket eftersom jag tog tag i och rensade ut en gammal kontorsstol som börjat sett sina bästa dagar och som aldrig används nu för tiden. Så skönt att bli av med grejer som bara står och tar plats! Befriande! Jag har verkligen ändrat mig jämtemot hur jag var förr, då inställningen mer var åt inställningen var mer åt hållet: att den som har mest när han dör vinner.

I övrig har jag tagit mig tid för att läsa lite idag också, så skönt att ligga och läsa en god bok (samtidigt som kroppen vilar efter träningen, tog även en 20 minuter powernap, nice :))). Är alltid glad när man hittar en läsvärd bok som intresserar. Den här gången läser jag Kay Pollaks bok - Att växa genom möten. Jag ska försöka skriva ihop ett inlägg om boken.

På eftermiddagen blev ett gympa medelpass 60 min, där jag fick svettas rejält :). Men kroppen sa att den ville ha mer så efter gympan gick jag in i gymet och körde intensivt, dvs utan rast, bla triceps, barrpress, mage, insida lår. Det blev bara 15 minuter i gymmet, men effektivt.
Jag tryckte i mig en morot efter gympasset, sparade apelsinerna utifall jag skulle få blodsockerfall.
Efter detta var det dags för ytterligare ett gruppass! Det fanns lediga platser så det vara bara att passa på. YES! Denna gång ett kompipass av Spinning och Yoga på 90 minuter. Jag kan väl erkänna att jag höll igen lite på spinningen, kände att kroppen var lite skakig (ville ha bränsle), men den repade sig och kändes bättre och bättre.

Yogan var avslappnande och skön som vanligt, bra stretching efter spinningen.

Tror jag kommer sova bra inatt.. Det var allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar