torsdag 19 januari 2012

Dagens träning: Yoga (75 min)

Det blev en vilodag idag, jag höll mig helt ifrån gymmet. Jag lyckades dock knipa en plats på kvällens Yogapass. Det gick tack vare att jag var tidigt där och stod i drop in kön som hade 3 st kvarvarande platser (förutom dom ordinarie bokningarna).
Innan Yogan kände jag mig rätt sliten här och var, men efter mycket stretching och sköna övningar bland trevligt folk så känner jag mig nu pigg! Man samlar energi och harmoni på Yogapassen, gillar dom. Det var en jättebra instruktör (för mig ny) som visade lite nya övningar jag aldrig gjort förut.

Jaa, det var skönt med en vilodag, kroppen behövde det. Nu är den snart redo för morgondagen =)

Gokväll på er, hoppas ni är nöjda mer eran träning?

2 kommentarer:

  1. Svar: Jag är ingen expert, har bara hållt på med den själv ca några månader. :) Men du ska inte svanka för mycket och inte puta upp med rumpan för mycket :) Ta upp en bild och be någon kolla dig och säga till när du svankar ner. Spänn magen för att hålla dig uppe! (: Kolla in Olga Rönnbergs blogg, plankornas mästare (; Där kanske du får några tips.

    SvaraRadera
  2. Ok, jag ska försöka hålla en "rak" planka. Annars klassar jag det som fusk och tiden räknas inte. Ska försöka ta tid i helgen och rapportera. Den här "plankan" brukar köras i gruppassen ibland, så är i alla fall liiitee förberedd =)
    Tack för tipset om plankornas mästare, ska jag kolla in! :)

    SvaraRadera