torsdag 19 januari 2012

Motivationstal från Arnold Schwarzenegger

Hittade på den här videon när jag satt och sökte på lite motivationstal. Riktigt bra kan jag tycka!

Jag har gjort en egen översättning av Arnold Schwarzenegger tal från den här videon. //Cykladen

----------------------

Vad är hemligheten till framgång och ett lyckosamt liv?


1. Lita på dig själv. Vad som är mest viktigast är: Gräv djupt djupt inom dig själv, vem vill du bli?. Inte vad vill du bli utan vem. Inte vad dina föräldrar vill, utan vem du vill bli. Fundera över vad som gör dig glad, oavsett hur konstigt det än låter för andra. Lita på dig själv oavsett vad någon annan tycker.

2. Bryt mot reglerna, det finns så mycket regler i vårt liv om allting. Bryt inte mot lagarna, men bryt mot reglerna, tänk utanför boxen. Vad är det för poäng med att vara på den här jorden om du bara vill bli omtyckt av och alla och undvika problem. Det enda sättet att komma någonstans är bryta mot några av reglerna.

3. Var inte rädd att misslyckas! Vad jag än tog mig för så var jag aldrig rädd att misslyckas. Du kan inte alltid vinna, men var inte rädd att ta beslut. Du får inte bli paralyserad av rädsla eller misslyckande. Annars kommer du inte driva dig själv. Du fortsätter att tro och driva dig framåt för att du tror på dig själv och din vision. När du är säker på att något är rätt sak att göra så kommer framgången så småningom.

Om du vet att det du gör är rätt sak att göra, var då inte rädd för att misslyckas!

4. Lyssna inte på nejsägarna. Hur ofta hör du inte nejsägarna säga att det där kommer inte fungera. Jag lyssnar aldrig på dom som säger nej. Jag älskar när någon säger att det här har ingen gjort förut. Det betyder att jag blir den första att göra det! Lyssna inte på dom som säger att det inte kan göras. Jag lyssnar aldrig på att jag inte kan!
Yes, You Can!

5. Arbeta rumpan av dig! Lämna inga stenar orörda, vänd på dom. Det här är den viktigaste regeln av alla!
En av mina största hjältar är Muhammed Ali, fick frågan, hur många situps gör du.? Han svarade att han inte räknade. Han börjar bara räkna när smärtan börjar komma. Det är sånt tänkt som gör en mästare. Så är det med allt.
Ingen smärta, inga framsteg!
När någon är ute och partajar runt och flummar runt så finns det samtidigt någon där ute som jobbar hårt! Någon som blir smartare etc. Någon är där ute och vinner, kom ihåg det! Det finns ingen väg runt hårt hårt arbete.
Inga av mina regler fungerar om du inte jobbar hårt.

Jag har alltid begripit att dygnet har 24 timmar, sov 6 timmar. Men vänta lite säger någon, jag sover juh 8 timmar. Sov bara snabbare skulle jag rekommendera!

6. En viktig regel om att ge något tillbaka. Vad för stig du än tar i livet så måste du alltid hitta tid att ge någonting tillbaka till ditt samhälle, stat eller till ditt land.
Låt mig berätta någonting för dig. Att nå ut och hjälpa andra människor kommer ge mer tillfredsställelse än något annat du någonsin tidigare gjort.

Kom ihåg dom här sex reglerna:

Lita på dig själv.

Bryt några regler.

Var inte rädd att misslyckas.

Ignorera nejsägarna.

Arbeta hårt så in i h-lvete.

Och ge någonting tillbaka!
------------------------------

Var vänlig och länka gärna var översättningen kommer ifrån om du nu ”lånar” det här inspirerande talet. Tack =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar