måndag 16 januari 2012

Kvällens pass

Det blev även smackfullt på Corepasset. Som tur är, så var jag där i tid och knep en plats (totalt 60 platser). Det verkade som det var rätt många som inte fick plats. Tydligen ett populärt pass. Jaaa det var ett bra pass, inte för mycket koordination och stundtals fick man upp rejält med svett (jag svettas som en gris när jag anstränger mig, but I m proud of it, eftersom svett är ett tecken på att man är duktig på att kyla av sig. Det gäller att vända det till något positivt, aaiie!?)
Det var inte så jobbigt heller, det fanns tid att hämta igen sig, bara jobbigt stundtals t ex under armhävningarna (men jag höll ut!) och sidomagmusklerna fick sig också en omgång, BRA! Gillart!

Efter Corepasset kändes kroppen fräsch så det fick bli en liten tur in i gymmet. Jag ville testa om ryggen skulle börja protestera när jag körde pullups och chinups. MEN ICKE, den tog bara emot och jag kunde köra slut på dessa muskler. Det blev totalt 2 set pullup och 2 set chinup. Maxade ut varje set rejält! Kroppen knorra inte det minsta, HÄRLIGT! Det enda var väl att bränslet börja sina kände jag. Så det fick räcka med detta, då jag ska ge på kroppen ett hårt skivstångspass imorgon, kombinerat med spinning.

Sen var det där med att inte dras med i provocerande (något jag alltid haft svårt för). Jag har fortfarande mycket att jobba på. Det blev nämligen så att jag drogs med i ett barnsligt bilrace på hemvägen från träningen. Det började med att en bil prompt skulle köra om strax efter en rödljussväng (h*n kastade sig ut i andra körfältet och axa). Men jag lät inte bilen komma förbi utan stod på (gasade friskt i den slöa bilen). Den andra bilen verkade vara lika slö =). Sen fortsatte fartkörningen genom ett par rondeller och även några andra svängar... och den bakomvarande bilen hakade på ända fram tills man kommit hem och svängde upp på parkeringen. Då fortsatte h*n förbi. Varför dras man med i denna prestige?? Det kunde ha varit halt och därmed slutat illa. Totalt meningslöst, det var inte ens kul! Så det är bara att erkänna. Jag har mer att jobba på, ignorera folk som försöker provocera/irritera en i trafiken (jag ska låtsas att jag inte se barnsligheterna). Släpp det! Välja mina tankar, tolka verkligheten på ett bättre sätt ur min synvinkel.

Let it go (learn and adapt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar