torsdag 12 januari 2012

Ryggen fortfarane inte helt hundra... suck

Ryggen inte OK än.. WTSMUCK (istället för WTF)??. Ok, för att den blir bättre och bättre för varje timme som går, men det går för SAKTA!! Jag vill ju komma igång med träningen igen!

Varför skulle jag vara så dum att träna i tisdagskväll (dagen efter spykaskaden, då jag redan hade lite ont i sidan, alltså mellan rygg och mage) och när jag då mycket väl kände att ryggen börja streta emot så intalade jag mig själv. Ähh, va inte en sån vekling, kör på det kanske går över! Varför lyssnade jag inte på kroppen? Vilket pucko man är! Sen alla andra "Pepvolks" som säger att det är bara och köra på, machostyle (fast dom själva på sin höjd tränar några gånger i veckan). Bara dumt och tro att kroppen inte vet sitt eget bästa.

Är huvet dumt får kroppen lida. Ligger så mycket i det ordspråket.

Nåväl, jag är inbokad på ett spinningpass ikväll. Ska nog testa att gå på det i alla fall (är tydligen en väldigt populär instruktör, fullbokat nästan omedelbart när det går att boka). Kanske är det bara en rejäl blodcirkulation som behövs för att "vaska" bort slagg i nedre ryggen? (kan ju intala mig det iaf, I´m not a doctor..) Men om ryggen börjar bråka och säga att det gör ondare så ska jag verkligen ta det lugnt. I Promise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar