onsdag 11 januari 2012

Kvällsmat - makrillfile och blandsallad

Jaja, kan väl göra ett inlägg om kvällens mat dårååå.

Det blev en snabb ihopplock av en kompott av makrill i tomatsås (konserv), salladsmix innehållande Rucola, babyspenat, samt röd och grön batavia. Till detta lite c-vitamin i form av apelsinklyfta.  Till detta testade jag att blanda lätt kvarg (som jag tror även kallas kesella), och funlight (allt enligt tips på nätet). Lätt kvargen och och fun-lighten blev ungefär som någon yoghurt efter lite blandning. Kan väl erkänna att det kanske inte passade hundra till salladen.. hum-humm.. :)
Så vad göra dådå? Joo plockade fram kryddan Green Harissa och kryddade på lite i hopp om att det skulle bli en skaplig sås. Tjaaa blev kanske helt ok, gillade kryddan i alla fall. Verkade inte vara någon natrium-glutamat i kryddan, vilket får ses som positivt.
Fun-lighten gick väl egentligen lite emot mina principer då den innehåller aspartam, vilket jag försöker undvika. Men ville ända testa lite av Internettipsen, tipstack får gå till Denice Lundevall.

Så här kommer lite bilder:
Makrill Filé i tomatsås, lätt kvarg, mixsallad, funlight, apelsin
Enkelt att "tillaga", bara plocka fram, tillagningstid ca 1 min :-)
Maten på tallriken, lätt kvarg och funlight hopblandat, apelsinklyfta, makrill och mixsallad. En bra blandning av omega 3 och vitaminer / mineraler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar