torsdag 12 januari 2012

Spinning - nu kör vi

Ska precis ge mig iväg och testa hur ryggen reagerar på ett spinningpass. Det småhugger lite fortfarande i ryggen när man bland annat klär på sig cykelbyxorna. Men måste testa hur kroppen reagerar på lite högre puls.
När jag tänker tillbaka har det ju faktist hänt att "smärta" släppt just på grund av att man tränat. Jag fick nämligen något av en tennisarmbåge för en massa år sedan, pga att jag satt och rattade en trög styrning på en höglyftstruck. Något strulade med servot på trucken helt enkelt. Efter att kört trucken hela dagarna någon månad så började sveda komma i höger armled och den gav sig inte (jag bedömmer det själv till s.k. tennisarmbåge, I´m not a doctor). Nåväl, efter ett tag slutade jag det "truckjobbet" som var ett sommarjobb, och började plugga, men värken satt kvar ÄNDÅ tills jag bestämde mig för att träna armen (alltså ett par månader senare. Gjorde ont som f-n att träna armen, men sen släppte det någon dag senare!

Vad gör man inte för att intala sig att träning ska funka till allt :-) Wish me luck, nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar