torsdag 12 januari 2012

Kvälls Update

Sådär, då var man hemma igen efter spinningpasset. Jag är så glad att kroppen inte strejka i ryggen. Det blev i alla fall inte sämre. Tycker snarare att det känns lite bättre. Yoe! Och jag behövde inte hålla igen så mycket heller, jag säger de funka. Det var första gången jag gick på ett puls spinningpass. Och vad innebär då det? Ni känner säkert till det men whatever (drar det ändå) .. Jo, man trär på sig en pulssensor som man sätter fast nära hjärtat. Först ska man dock hålla reda på vilken sensor man valt (dom är numrerade). Sen ska man knappa in sin maxpuls på en skärm, eller sin ålder och alltså välja maxpulsen t ex i närheten av det som  "datorn" föreslår.
Nåväl, när väl spinngen sen satt igång så kan man följa alla människors puls (som är med på passet). Detta sker med hjälp av en projektor. Sen ska man alltså följa instruktörens order och stundtals pressa sig hårt. Man ska alltså närma sig sin maxpuls. Jag lyckades pressa upp pulsen i 95 % av den inknappade maxpulsen. Jag hade lite kvar att ge, men ville inte ta ut mig helt. Blev andfådd som en tok ändå kan jag säga.

Ja, det var ett mycket bra pass, med en inspirerande instruktör och musiken var också bra! Dom här passen är mycket populära och blir fullbokade väldigt fort (när det väl går att boka).

Vad mer? Jo, på vägen hem från träningen så blev det en sväng förbi biblioteket för att hämta upp två böcker som det var en som rekommenderade (inom inre utveckling). Böckerna är skrivna av Eckhart Tolle (Tystnaden talar - lyssna till budskapet i ditt inre) och Malcolm Gladwell (Den tändande gnistan . Hur små faktorer kna förändra världen). Förhoppningsvis är böckerna läsvärda och det är inte omöjligt att jag skriver några rader om dom senare =).

Framöver ska det bli spännande och se om ryggen accepterar träningen idag eller om den vill kinka lite imorgon, hoppas inte. Så skönt att man snart är återställd i ryggen (hoppas).

Kvällsmat då? Jo, blev pölsa, potatis, rödbetssallad, lingonsylt, ägg och lite salladsmix. Ok.. lite väl mycket och tyvärr intogs maten dessutom efter 20.00 (ajabaja, varför? Läs Robin Sharma inlägget).
Innan spinningen hade jag fyllt på med avokado, apelsin och två mackor. Jag äter för mycket egentligen, men gillar INTE att få soppatorsk.
Vätska till maten: mjölk
Over and out, nya tag i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar