torsdag 5 januari 2012

Träningstips med video - Arnels Ricafranca

Godmorgon! Tänkte jag skulle rekommendera en hemsida och även visa ett par videos som Arnel Ricafranca producerat tillsammans Sara Wilcox (flickvän).
Hittade på följande hemsida via ett Youtubklipp.


http://www.mensworkoutguide.com
Det hela lät så pass bra så jag testade att skicka in min e-post adress för att få åtkomst till träningsprogrammet. Då fick man alltså åtkomst till ett träningsprogram som pågår under 16 veckor.
Det verkar vara Arnel Ricafranca som är den som bjussar på dessa videos. Jag tittade på videorna för vecka 1-2 och killen går igenom vilket pass man ska köra mån och torsdag (övre kroppen).
Sen finns en video för tisdag och fredag som visar undre kroppens övningar. Vad man ska göra resten av dagarna framgår inte, men träningsdagarna är väl dokumenterade med antal reps, vila, tider osv.
Sen fortsätter han och visa vad man ska träna vecka 3 och 4. Osv.
Allt är väl dokumenterat. Klart värt att kolla in kan jag tycka.
På Arnels hemsida finns också bra artiklar om vad man ska äta mm. Tycker det är väldigt fint av honom att bjussa på alla dessa träningsvideor gratis. Kred för det!
Jag lägger upp ett par inbäddade videoklipp där ni ser killen i ”action”.


Här får ni ett smakprov från Youtube, men kolla in killens hemsida, den är bättre och förklarar övningarna och antal reps mycket bättre. Håll till godo =)














Det finns också en site som heter: http://www.womensworkoutguide.com/ som Sara Wilcox driver (som innehåller videos, fast dom verkar tyvärr inte fungera).. Kanske går det att hitta på dom någonstans om man nystar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar