lördag 11 februari 2012

Flicka gråtandes på parkeringen..

Idag när jag kom hem från träningen och parkerat bilen och höll på med att dra kupevärmarkabel till elstolpen så hörde jag någon som grät. Jag tänkte inte så mycket på det (tänkte att det var väl barn som kivades eller nått) och ställde in timern på uppvärmning en viss tid. Men sen när jag gick ifrån bilen så ser jag en flicka i 10 årsåldern som storgråter och har "snörvlat" ner sig. Dessutom är hon bara klädd i jeans och någon tunn tröja och går liksom med armarna i kors och fryser dessutom. Skakandes och gråtandes alltså.
När jag kom fram till flickan så frågade jag hur det var fatt här då?
Då började hon gråtandes mumla något om sin pappa, men jag hörde inte vad hon sa och fick fråga om osv.

Tillslut kom det fram att hennes pappa hade åkt och handlat snabbt och skulle sen komma tillbaka men att det gått lång tid nu. Jag visste ju inte vad jag skulle göra, men jag frågade lite om hon bodde här och det verkade hon göra så det lät som om hon kunde gå upp till sin lägenheten. Dessutom hade hon tappat bort mobilen och det lät som om dom inte hade någon annan mobil. Hon kunde inte sin pappas mobilnummer i huvudet heller. Så jag kunde inte låta henne ringa upp sin pappa heller, suck.
Ja det var inte mycket jag begrep, men jag sa åt flickstackarn att hon kan ju inte stå här ute och frysa (jesus det är ju minusgrader ute nu), gå in i trappen åtminstone och vänta. För det första begrep jag inte varför hon inte hade någon vinterklädsel heller. Jag tolkade i alla fall som att hon bestämt hade velat följa med eller något, men att pappan bara skulle åka och handla lite snabbt och då hade hon blivit ledsen att hon inte fick följa med. Ledsen hade hon blivit i alla fall. Men någon risk att hon skulle frysa ihjäl fanns ju inte.

Tjaaa vad gör man, ville hon inte gå upp till lägenheten eller ställa sig och trappen och vänta, vad kan jag göra? Hon grät och grät..  Jag kom i alla inte på vad jag skulle kunna hjälpa till med, så jag lämnade flickstackarn där ute på parkeringen. Jag kunde ju inte be henne följa med hem eller? Då hade det väl blivit pedofilvarning och annat jox. Alltså för att tydliggöra, jag är ingen pedofil, men folk är ju så misstänksamma nu för tiden så jag vill inte riskera att bli indragen i någon skit.

Usch. Det är så beklämmande att se barn ledsna.. visste inte vad jag skulle göra... :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar