lördag 11 februari 2012

Lördagens träning - Yoga och mage

Åhh vilket skönt Yogapass det var idag! Det var nog min favoritinstruktör, förstå mig rätt, dom är alla bra, men på olika sätt, sina egna små specialiteter. På lördagar så byter dom instruktör enligt något rullande schema. Och hon som var idag låter oss gärna testa lite nya övningar och Yogan blir oftas mer fysiskt jobbig än den annars kan vara. Den Yoga som jag går på innebär att man bestämmer själv om man vill jobba lite med musklerna eller inte. Idag fick jag svettas en hel del, för jag valde att använda bålen och musklerna i övningarna. Ökar man dessutom tempot kommer värmen på köpet. =) Ett annat plus med den här instruktören är att hon har en speciell skön brytning och en behaglig röst att lyssna på. Skulle gissa på polsk brytning eller möjligen ungersk eller något sånt. Hennes röst passar verkligen till Yogan.

Efter Yogan så blev det en sväng till gymmet. Och jag höll vad jag lovade igår. Jag körde bara magträning, inget annat! Yes! Körde på magen ganska effektivt. Bland annat tränades sidomagmusklerna i ryggresningsmaskinen. Ja, kort och gott, körde jag i princip alla magutrustningar som dom har.

Nu ska det bli skönt att ta det lugnt och få lite nyttosaker gjort (bland annat tvätta), hoppas även få lite tid att läsa en bra bok. Och om solen tittar fram så åker jag gärna till ett bra stråk och tar en promenad och samtidigt lyssnar lite på någon av mina favoritljudböcker (som får mig att fokusera på rätt saker). :-)

Dagens träning so far:
Yoga: 75 min
Gym: 30 min

Sådärja, lämnar datorn ett tag nu.. Hoppas ni får en fin helg också! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar