torsdag 2 februari 2012

Kort "gästspel" på gymmet

Ni som följt mig senaste veckan vet att jag varit sjuk i drygt en vecka nu. Även om jag släpat mig till jobbet efter att kurerat mig i helgen så har det varit mycket host och snorande och smackande i öronen. Förkylningen har blivit sakta bättre, men det tar en j----lla tid alså.

Sååå..

Ikväll åkte jag tid gymmet till strax innan 20.00. Tänkte att det skulle vara börja bli lite lugnt med folk på stället, men det var rätt packat med folk i början av gympasset. Jag gick upp på övervåningen för där kan det vara lite lugnare. Träffade på några som jag känner och fick köra lite emellan tills dom var klara.

Vad tror ni det blev då? Kolla bilden för ledtråd =)

Ja, CHINS OCH PULLUPS såklart! F-n va skönt att få köra lite igen, tog ut övningarna ordentligt så det blev inte så många som "vanligt", men det är betydligt jobbigare att verkligen sträcka ut armarna när man går ner istället för att vända tidigare. Körde alla tre handtagen 2 set vardera. Maxade inte ut på första utan sparade lite på krutet så kunde köra ett relativt jämt antal. Tog dock lång vila emellan. Fick hög puls, har tydligen ingen kondis när man är förkyld. Känns som man tappat lite i styrka under vilan, men blir jag bara frisk så tar jag igen det relativt snabbt tror jag.

Sen följde jag "le plan" och körde nedre rygg, 3 set a ca 14 st.

Vi det här laget kändes skallen som att man åkt på feber igen. Så det fick räcka med detta.. Nu när jag kommit hem verkar skallen lite bättre.Dock lite väl varm fortfarande (har kroppen dragit igång febern för att den tror den var under attack?). Blir spännande och se hur immunförsvaret reagerar på denna lilla träning. Jag lär rapportera imorgon =).

Har din träning gått bra senaste tiden?

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Mitt namn är Rebecka Dinler och representerar DS Trademark som har utbildningar inom
    Sport, PT Personlig tränare, Kost och Massage.

    Har du intresse för att utveckla dig och dina kunskaper inom Hälsa och Fitness?
    Vi har ett kanon erbjudande denna månaden där du får hela 50% rabatt på våra ordinarie priser!!

    Så om Du gått i tankarna tidigare till att utbilda dig till Personlig Tränare / Kostrådgivare el Massör - Tveka inte!
    Anledningen har aldrig varit större än nu!
    Vi på DS Personal Training School kan stolta säga att framtiden yrke är inom Hälsa och Fitness.

    Är du intresserad eller har du några frågor vänligen kontakta mig på mail eller telefon för mer info.
    Besök gärna våran hemsida www.dstrademark.se och läs mer om kursinnehåll och all info om våra utbildningar.

    Ps. För att hålla en hög standard på våra utbildningar tar vi inte mer än 15 studenter per kurstillfälle.

    Hoppas höra från dig!
    --
    Vänliga hälsningar

    Rebecka Dinler
    Rektor/regionsansvarig Västra Götaland
    Ds Personal Training School

    Lilla Bommen 1 vån 14
    411 04 Göteborg
    0709- 56 18 08
    rebecka@dstrademark.se

    SvaraRadera
  2. Tack, jag har bara träningen som ett mål för att hålla mig hälsosam, för tillfället är det inte intressant, men jag låter "reklamen" stå kvar för andra som är intresserade.

    Mvh

    SvaraRadera