lördag 4 februari 2012

Lördag: Två och en halv timma på träningsstället

Kallt som bara den idag men trots att bilbatteriet sjunger på sista versen så hoppade bilskrället igång och jag kunde börja dagen med ett Yogapass på 75 minuter. Instruktören på dagens pass är rätt så djup, vilket jag gillar. Det är viktigt att tänka på att hålla sig i nuet och inte låta tankarna flyta iväg på vad som ska hända eller något som har hänt. Nej, just känna av NUET betonades på dagens yoga. En skönt meditativ pass. I Yogan ska man ju tänka på andningen genom rörelserna och speciellt andas genom näsan. Men min näsa är liksom inte helt frisk (förkylning), vilket gör det lite knepigt att andas genom näsan hela tiden, men det gick.

Sen blev det en sväng till gymmet (50 min exkl. stretch) där jag körde slut på bröstet, körde även en aning biceps. Fick lite lätt huvudvärk vilken även sitter i när detta skrivs. Jag längtar verkligen tills jag blir helt frisk och får mer energi igen. Körde blandat maskiner, hantlar och skivstång, en bra mix.

Idag har jag fått äta mycket blåbär då jag tydligen glömde en påse utanför frysen igår efter att försökt hitta plats till senaste mathandlingen. Gud vad dom svällt upp inuti påsen :-) Jättestora blåbär. Frysen är verkligen smockfull..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar