måndag 6 februari 2012

Nyduschad efter träning

Måndagkvällens träning:
Jag var rätt tidig till gymmet (i god tid inför gruppasset) så gick upp på övervåningen och började med att klättra i rep (bara armarna). Gick bra första gången att ställa sig på knä och sen klättra upp så långt repet gick (vi snackar kanske två meters klättring i bästa fall). Sen hoppade jag (graciöst) ner och skulle köra en gång till, men neh se det gick inge vidare. Mina klena händer orkade tydligen inte hålla fast i repet utan började glida.. Inte tillräckligt med friktion helt enkelt. Glida är inge bra i det här sammanhanget kan jag berätta..Så det var dags att ge sig och inse att handgreppet är en sak som OCKSÅ måste tränas (det var iof inget nytt).. =)


Tittade sen på klockan och det var dags att dra till skivstångspasset..
Fy bubblan vilket hårt och bra pass!! Fast jag tycker att jag borde bli lite starkare nu, jag har legat på samma vikt rätt länge nu. Nåja de kommer väl.. Det är så grymt lite paus så musklerna hinner inte återhämta sig det minsta och jag har en j-kla puls känns det som och svetten dryper. Som med dom flesta övningar är det slowmotion som gäller, njaa men nästan..  när det är dags för t ex biceps så ska det köras sååå långsamt och man får inte lyfta stången ända upp får då VILAR man som hon säger (hon har ju så klart rätt!). Jag som tyckte det var jätteskönt att lyfta stången ända upp (stolt kände jag mig också). Men neh, man ska vända strax innan man kommit upp (men f-n det suger musten ur mig). Men inte fuska fick man höra! :) Sen dras det ut så man ska lyfta såååå sakta, stanna i mitten, hålla ut vikten från kroppen etc. Inte alls van vid detta, men det tar effektivt död på muklerna. Om inte annat gör repetionsantalet det..
Jag fick till och med ställa mig på knäna vid armhävningarna efter ett tag (och då var ändå händerna på en stepbräda vilket gjorde det lättare), så utslagen var mina stackars triceps. Orkade inte, finished. Och när man kände sig som mest slut så skulle man givetvis resa sig och snabbt fatta skivstången och ge på en annan muskelgrupp. No PARDON! Alltså har man lastat på lite vikt på sin skivstång blir man helt färdig. Jag var väl kanske lite dum för jag hade nog mest vikt i salen, men no pain no gain var de va? (om ni inte har insett det än: här söker jag bekräftelse för att jag var duktig).

 En annan "mördarövning" (tänker mig "liftaren" här) är att stå i plankan ett bra tag och sen frågar hon om vi vill ha mer utmaning.
 -Ja, svarade jag såklart, dum som jag e. Gillar juh utmaningar. Så då fick man bita ihop och bara stå på en armbåde och endast ha en fot backen (i plankan alltså) och sen skulle vi sträcka ut ena armen och likaså det ena benet uppåt så långt det gick. Här fick vi stå ett tag, men tack och lov orkade inte instruktören så länge heller.. Usch va jag frustade, men jag höll ut! Yes!

Total träning ca 75 min

Ja det var väl ungefär det hela. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar