onsdag 8 februari 2012

Onsdagens träning

Japp, så var man hemma igen, slut och tärd (men inte utslagen, nevah). Jag tvivlar på att livsglädjen syntes när jag kört mitt sista set idag, det var fågelholklooken och livlösa ögon. Helt j-vla slut! Fick bränsletorsk! Har egentligen inte något att berätta, men kan väl skarva ihop ett inlägg ändå. (Bear with me).

Okey, jag körde ju för första gången ett så kallat intevallpass i skivstång (tror det även kallas bodypump i lite coolare kretsar). Men var va intervallerna? Tja.. det vet jag inte, jag tyckte det gick i ett som vanligt =) Mmm kanske var det någon längre paus på kanske 15 sekunder.. Och då var hon snäll. =) Mjaaa som jag upplever det var den enda skillnaden var att man lagt till "motion" på slutet av passet. Då fick vi bära tillbaka stången och rensa upp lite runt stepbrädan så vi kunde hoppa runt lite (kring stepbrädan) utan att snubbla på massa vikter etc.
Nåväl, jag fick till rörelseschemat skapligt även om koordinationen på armar och ben inte är den bästa. Det enda dryga var att jag hamnade bredvid en snubbe som inte begrep att om vi alla (ca 60 st.) rör oss åt samma håll så är det mindre risk att krocka. Han körde tvärtemot alla andra med andra ord och jag var nära att "råka" sparka honom. Till slut begrep han att det var nog smartast att försöka synka med resten av gruppen. Alltså vi står typ med en meters mellanrum mellan stepbrädorna både sidor, bakåt och framåt. Trångt med andra ord. Så man får försöka hjälpas åt att få plats på ett smidigt sätt, right?
I slutet av passet kom hållen med besked och det gjorde ont av mjölksyra, men tack och lov blev det sen dags att stretcha lite, saved by the bell så att säga.

Efter skivstångspasset (jag var redan tämligen slut här) så tog jag en sväng till "häng och fläng" delen av gymmet för att jag har inte kört pullps sedan i helgen tror jag, med andra ord saknar pullupsträningen. Där brände jag av smala pullups allt enligt Hannibal the Kings tips. Men det gick inge vidare, saknade energi, klarade bara 8st. Satt och pustade och kände bara att energi började sina och det kraftigt, bränslet var på väg att ta slut. Jag brände av 2 set till, ett med bredare grepp 8st där också och sen ett sista Hannibal set där jag lyckades dra upp hakan över stången sju gånger. Jag körde även mage i en utrustning där man sätter fast knäna och sen hänger man i 90 graders vinkel rakt ner och lyfter upp hela kroppen, 2 set 12 st och sen 11st. Också sämre än vanligt, men men, sen avslutade jag med att testa att vispa lite på två grova rep som kanske var 7 meter långa. När jag väl börja vispa så drogs jag framåt lite lätt, coolt. Får ta och testa detta lite mer en annan gång, var ju slut som sagt. Japp nu fick det vara bra. Finished, måste sett död ut för jag tyckte det var många som titta på en som "hur står det fatt egentligen?".

Jajaaa, får ta nya tag imorgon och se till att få i mig lite mer kolhydrater innan träningspasset. Då kör vi igen!
:-)
Totalt:
Skivstångspass: 75 min
Gym: 20 min
Cykling till jobbet (räknas egentligen inte, då jag tar det lugnt för att inte bli för varm): 30 min tur och retur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar