onsdag 8 februari 2012

Träningsplan för dagen - och pladder

Vilken träningsverk jag har i mina ben och skinkor idag! Ajee, varje gång jag blir tvungen att använda mina skinkmuskler så blir det lite smått frustande och ojande.. Nåja det kunde vara värre så ska inte klaga.. Hey, jag är ju i princip frisk och mår kanon i övrigt! Såå Yes! :-)
 Mina ben tränar jag i princip bara i skivstångspassen och när jag kör spinning/cykling. Jag har aldrig riktigt gillat att träna ben av någon anledning. Jag gissar att det är för att jag inte tycker om att stapla mig fram dagen/dagarna efteråt. Fastna i trappor pga. att det krampar eller liknande. Idag är det lite stappelvarning på mig, jag liksom slänger benen nonchalant framför mig när jag går, och undviker att böja alltför mycket på knäna.. Fick just höra av en kollega att jag såg sliten ut när jag gick. =) Och hon brukar annars vara snäll och inte säga sånt annars (jag är förvånad)..
Och på tal om kollegor, här på jobbet går folk runt och hostar och snorar och nyser. Var länge sen man hörde så många sjuka på en gång! Det är bara att sjukdomarna hoppar runt till andra personer. ”Around we go”. Jag försöker ducka så gott jag kan (och hålla mig på avstånd), men känner mig under ”attack” mest hela tiden. Blir lite snorig så jag är nog inte helt prima än efter förkylningen, men det tar sig.
Å vet ni?! Jag trodde jag skulle köra ett Yoga pass ikväll och hade mentalt ställt in mig på det, men neh så blir det inte för det var någon som avbokade sin plats på det populära skivstångsintervallpasset (75 min) som går ikväll. Och vad innebär det? Jo ni som snabbt räknat ut ett plus ett inser att jag kunde knipa denna lediga plats! Yes! Det är nästan som att göra ett klipp, nästan som att göra en bra deal! =) Lite som att vinna en auktion på Tradera :) (störd javisst). Och vi vet väl vid det här laget att just skivstångspassen är dom gruppass som jag upplever som allra jobbigast, det är tungt och ingen vila, ingen pardon. Puh. Jag försöker redan förbereda mig inför kvällen genom att trycka i mig makrill, frukt och sen blir de sallad till lunch. Måste få mig lite mer protein, för när man har sådan träningsverk som jag har nu i nedre delen av kroppen så känns det som att kroppen skriker efter föda att bygga upp dom nedbrutna muskelcellerna igen. Det positiva är att överkroppen börjar kännas rätt fräsch =), jaaa faktiskt.
Egentligen borde jag nog lyssna på kroppen och ta en vilodag (kanske), men det är så svårt att tacka nej till träning. Det j-vliga är att imorgon är jag inbokad på ytterligare ett skivstångspass.. Jag borde egentligen köra lite mer "lyfta kroppen" övningar nu, men det får bli fredag, lördag och söndag tror jag. Kommer kroppen orka eller blir jag sjuk snart igen, det är frågan? Jag försöker verkligen trycka i mig grönsaker, frukt och proteiner, omega 3 osv. Time will tell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar