onsdag 28 december 2011

Börjar bli bra (från sjukdom)

Om det är någon nyhet så lyckades jag bli sjuk lagom till julhelgen (och fick stanna hemma över julen) men nu börjar jag bli bra. Visst jag låter kanske lite förkyld när jag pratar, men det brukar ta lite tid innan stämbanden och näsan är helt hundra. Sen tror jag att det som gör att jag inte känner mig hundra är just att man inte rör sig. Det händer att jag får ont i huvudet om jag sitter för mycket inne och inte rör på mig, så det är säkert det som bidrar nu också (har inte varit ut på flera dagar). Måste alltså ut och röra på mig, jag har dock valt att stanna hemma från jobbet idag också.

Har bokat in ett spinningpass ikväll, kanske ska skippa det ändå och köra ett lättare gympass istället, vet inte. Längtar så efter att få börja röra mig igen. Tror dock att det är bra att unvika bli alltför "flåsig".

Funderar på att ge mig ut på "stan" och kolla om det kan finnas några träningskläder som kan passa, kanske ett par träningsbyxor (som andas) och någon t-shirt (som andas), fast samtidigt drar jag mig för att ge mig ut i mellandagsstressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar