fredag 30 december 2011

Dagens motion

Dags att avrapportera dagens träning..
Skrev tidigare idag att kombipasset skivtång / spinning för kvällen var fullbokat. Men tur som jag hade så var det någon som avboka (jag höll så att säga koll på webbokningen) så jag knep direkt en plats, Yes!
Det blev alltså först ett skivstångspass (lett av en instruktör) som körde igenom rätt många delar av kroppen, sen snabbt över till spinningsalen och köra sista delen där.
Det var första gången som jag körde spinningen för just denna instruktör och när klockan började närma sig slutet av passet (trodde jag) så skrek h*n:
- Vrid på motståndet rejält nu. Det är bara en minut kvar nu!

Och det finns ett par saker som får mig att vilja röra ordentligt på mig, dvs lusten att köra hårt, det är när man kör sista ”övningen” (alltså vila är nära förestående) eller riktigt bra musik spelas. I det här fallet så upplevde jag således att båda villkoren för riktig hårdkörning var uppfyllda. Dvs musiken som pumpades ut i lokalen var Scooters låt ”Ti Siento” (som jag alltså gillar starkt) så vad göra?
Aha, tänkte smartskallen (alltså undertecknad). "Hmm sista minuten.." tänkte jag och gav järnet!! NO HOLDS BARRED!
Skruvade upp motståndet (som f-n) och försökte hålla takten med musiken, och som om inte det var nog dessutom öka! När hon sa att det var 30 sekunder kvar gav jag mitt sista, ska banne mig bli helt slut idag (tänkte jag). Jag blev allstå andfådd som om jag sprunget ett 400 meters lopp som om jag trodde att det bara var 100 meter... Så vad hände? Jooo, helt slut efter att låten började tona ner i högtalaren (och jag trodde att nu är det bara stretching delen kvar) ja, då säger instruktören lite käckt.

-Bra jobbat! Nu är det bara en låt kvar! Så nu ger vi det sista!

WHAAT?? Gaaahhhh, va f-n, jag skippade redan efter andan, svetten rann som en flod från pannan, och hållen satt som en smäck i magsidan. Jag var finished, finito, agotado, fertig så att säga..
Jaja, det var bara att skruva tillbaka motståndet (nu snackar vi många varv, ja kanske hundratals varv (överddriver)) och bita ihop med ett väldigt lätt motstånd (ni vet när benen nästan hoppar ur fotremmarna (känns som man trampar igenom när man står upp och alltså masa sig igenom den sista låten på pinsamt lätt nivå (tills den värsta hållen lugnat ner sig), (drog dock på motståndet rejält på slutet där också!)
Jaa, ett härligt pass var det iaf!!

Så total träning idag blev:
Kombipass: 90 min
Cykling till jobbet (till träningen blev det bil): 25 min (dock lugnt tempo)
Thats it!
Förkylningen känns dock som den börjar blossa upp lite grann igen (verdammt), får nog ta en vilodag imorgon är jag rädd. Risk att man blir dragandes flera veckor med en förkylning som inte vill ge sig.. Immunförsvaret verkar ju tyvärr inte få en kick av att man kör slut på sig.

För er som inte kommer ihåg Scooters låt som jag snackar om ovan kan ni lyssna här:





Nu ska det bli skönt att bara ta det lugnt ikväll. Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar