torsdag 29 december 2011

Vad gymma ikväll?

Har inte varit iväg och tränat på över en vecka. Så kroppen är i princip helt utvilad, känner ingen träningsverk whatsoever.
Frågan är då vad ska jag köra ikväll?
Att lyfta kroppens egenvikt är alltid bra träning (svagaste muskeln ger upp först), bra att börja med det, annars blir man så knäckt om man tar det på slutet (för man orkar så få). Kommer dock inte köra helt slut på mig (pga av förkylningen).

  • Pull ups - handflatorna i riktning bort från mig, bredare isär, normalt lite jobbigare än Chin Ups. tar mer på rygg
  • Chin ups - handflatorna mot mig, mer biceps
  • Dips eller barrpress (som kanske är det mer korrekta namnet)
Gärna lite mage också..
Efter det är det valfritt, ska dock försöka spara ett par muskelgrupper som kan köras imorgon.

Tyvärr brukar det vara alldeles för mycket folk i gymmet (om man inte väntar till typ 1h innan dom stänger), så det blir väl och köra det som är ledigt. Fokus är att inte köra slut på sig totalt, för då är jag snart sjuk igen. Så glad att jag äntligen är mer eller mindre frisk igen! (låter dock förkyld fortfarande). Nu blir det att äta lite och sen vänta typ två timmar sen är det dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar