onsdag 25 januari 2012

Äggen kokar på spisen, behöver protein nuuu

Hemma igen efter vad jag trodde skulle vara ett 75 minuters pass. Varför? Jo, för det står det när man bokar och det står även intervall, men detta visade sig vara fejk. De bidde bara 60 minuter skivstångspass. Tydligen så ska det här "Intervall"passet dra igång först i februari och då ska det ingå lite mer kondition enligt instruktören. Så det blir väl nästa onsdag dådå.

Hur gick det då? Njaa.. Jag fegade ur och körde med 2,5 kg mindre på stången och körde även lite mindre på dom lösa vikterna. Jag vet, fegt, men det var så skönt att inte vara totalt slut som jag var förra gången. Dom där små kilona gör sitt till. Kunde ta ut övningarna bättre och inte fuska. Jobbigt ändå. =) Alltså man måste köra med ganska lite vikt för det är i princip ingen tid för återhämtning, det går i ett. Idag fick jag lite beröm eftersom jag var först att haka på hennes tempo, när hon skrek "Är ni med?" Självklart är man med! Man ska inte ligga efter =) (det får man snabbt påpekat)

När vi var klara så ska man plocka tillbaka alla vikter och lägga tillbaka stången och stepbrädan på sina rätta platser etc. Det visade sig att efter att jag gått någon gång med lösa vikter tillbaks till viktstället så gick jag tillbaka till en stepbräda (som jag trodde var min) och börja plocka ihop vikterna. Men då kom en tjej och sa att det var snällt att jag plocka undan hennes vikter, men att det inte var nödvändigt. What?!! Förvånat titta jag mig snabbt runt. Nog för att jag kan vara en gentleman, men det var inte det jag tänkte på här kan jag säga. Var det så att jag inte kunde hålla reda på vart min stepbräda, mina vikter och min vattenflaska och minihanduk va? Vad är det tecken på? Jag tolkar det som att jag kört slut på mig. =)

Efter skivstångspasset, kände jag att jag måste vara dryg och visa att jag inte var slut, så när alla andra typ gick och duscha så gick jag stolt in till gymmet. Jag vet jag är dryyyg ibland. Dessutom ska man se minimalt ansträngd ut. Va lite check så där. Neej faktiskt, så dryg är jag nog inte. :)

Väl inne på gymmet såg man dom "gamla" rävarna som har det här med träning som hobby. Man träffar på samma typer lite här och där. Dessutom ser man ofta vissa instruktörer på gymmet eller på andra gruppass som dessutom även kör hårt på sina egna gruppass. Imponerande.

Väl på gymmet: Jag började med löpning, körde 2,5 kilometer, på random och ställde in farten (som jag sen ökade rejält på slutet). Rejält uppvärmd efter den så satt jag och pusta ett tag och sen blev det repklättring, orkade klättra upp två gånger. Bra! Sen körde jag två omgångar armgång, varav jag ramla ner första gången. Man måste ta ett större handgrepp, det går inte att hänga bara i fingrarna, då orkar jag inte. Börjar få lite valkar i mina annars klena kontorshänder, gött. =)
Det var allt, umm inte så mycket, men med tanke på att jag har kvar "harkelsjukan" och inbillar mig att jag är på väg att bli sjuk så vågar jag inte köra mer.

Nu blir det vitlök, ägg och lite grönsaker och frukt. =) F-n jag tycker jag käkar lite väl mycket nu. Håller nog på och bulkar egentligen tror jag, rädd för att kalorierna är för få och kroppen tar från musklerna istället för käket. Svårt att balanser det där med maten. Jag går på en amatörmässig känsla och idag skrek kroppen efter mat mest hela tiden tyckte jag. Gick väl kroppen rätt mycket till mötes. Vet man dessutom att man har ett hårt pass framför sig så käkar jag nog lite väl mycket kolhydrater och sånt.

Jaja. das war alles. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar