torsdag 26 januari 2012

Harkelsjukan - ny nivå och sömnrapport

Host host, har åkt på något mild variant av hosta efter harkelsjukan (som fortfarande biter sig kvar). Men det är inget stoppar från ett gruppass ikväll. Nu tror jag att det är runt 50 % av folket på jobbet som går och snörvlar och hostar. Alltså exponensiell ökning nästan.. (försöker låta smart). Men är det samma skit som jag åkt på så är det ju en mild variant så jag förstår ju om folk går till jobbet.

Sömnen denna vecka då?
Jo, tänkte jag skulle rapportera hur det gått med min sömnträning denna vecka. (ni som följer bloggen vet kanske att jag försöker ligga på ca 6 timmar sömn/natt). Lika bra att säga att jag det inte gått något vidare. Jag känner mig relativt pigg om dagarna och allt sånt, men har inte hållt råden från Robin Sharma. Har tex ätit efter klockan åtta och kommit i säng rätt sent. Jag har medvetet ställt klockan på ringning med marginal över 6 timmar.

Så snittsömnnen denna vecka har tyvärr blivit över 6 timmar per natt. Jag har legat och snittat runt 6,5-7 timmars varje natt denna vecka. Har ju känt mig lite sliten och så även idag, så unna mig det. Hosta och harkel och träningsverk känns av nästan lite överallt i kroppen. Ja kanske inte halsen och ansiktet dåråå, men ni fattar.. =) Så lite därför jag medvetet sovit lite längre.

Tänk va härligt det blir på sommarn att gå upp tidigt (så tidigt så man verkligen hör alla fåglar och djurens små läten) och cykla/eller bila ut till något naturområde i närheten av vatten, kanske ta med sig en god bok och lägga sig på en brygga och softa lite (jag förutsätter värmande sol). Ibland ligger det ormar och solar tidigt på morgonen på vissa avskymda bryggor. Ser verkligen fram emot sommarn och hoppas kunna få vara ledig mycket. Sen lite senare kan man köra lite utegym eller springa en runda i spåret. Efter detta åker man och tar ett dopp, softar runt enkelt och ledigt, käkar gott och blandar med lite träning, så j-vla skönt. =)

Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar