onsdag 25 januari 2012

Vilodagsplanering =)

Hade kanske tänkt ta en vilodag imorgon, men nu fick jag just veta att båda gymmen och ”gruppassen” är stängda på lördag! What?! Vad är det för glidar fasoner? Jo, dom ska tydligen utbildas och sånt där ”tjaffs” *skrivs med blink i ögat*.
Nej men ärligt.. det är bra med utbildning och utveckling, det kan jag tycka =). Det blir första riktiga vilodagen sedan jag var sjuk (men å andra sidan vilade jag mig då i över en vecka).

Vad gör man dådå?

Jo, man försöka och anpassa sig och leva upp till vad man en gång i tiden skrev i sitt CV. ”Flexibel” =). Och det innebär att man är mogen och planerar in den s.k. vilodagen då istället, alltså på lördag. Så det är bara och bita ihop och köra fram till dess. Jag som inte gillar att planera och boka in saker i förväg, då de begränsar min frihet. Nu försöker jag tänka positivt och när jag tänker efter lite så hoppas jag på sol och uppehållsväder på lördag och det vore inte fel med en promenad på en fin ö här i närområdet (jo det finns bro att åka över på). Va skönt det vore med lite sol och d-vitamin och ett fint promenadstråk i skogen. Tänker ladda telefonen med massor med bra att lyssna på. Skönt att gå själv och filosofera och lyssna på tänkvärda ljudböcker. EFTERTÄNKSAMHET. Jag föredrar nämligen att promenera själv, osocial som jag är ibland =)

Kroppen känner sig sliten idag och vill vila nu känner jag, men samtidigt vill jag åka till gymmet och köra och så får det bli. Är inbokad på det kanske tuffaste skivstångspasset, tonight. Intervall 75 minuter. Intervall låter som om det innefattar vila, men nej nej, det är typ bara när man får lasta av vikter (en enda gång, när man skiftar från ben och bröst till biceps och axelträning mm) som man får några sekunders vila. Jag tar mig dock lite vila när jag passar på och dricka vatten.
Det j-vliga är att jag just bokat in ytterligare ett skivstångspass imorgon för det var precis någon som avbokade en plats i det annars fullbokade passet. Lika bra att passa på, var ett tag sedan jag gick på hennes skivstångspass. Bliiiivitt liiitee mycket skivstång på sistone.. Musklerna hinner uppenbarligen inte återhämta sig, dumt jag vet. Men kan inte hålla mig borta. Det är grymma konditionspass dom här passen så hjärtat får jobba hårt. Har dock ”harkelsjukan” kvar och känner mig lite hes, men tror bara det hänger ihop med den allmänna slitenheten just nu.
Ja, f-n det är svårt att skriva ett inlägg om ingenting, men det går =)

2 kommentarer:

  1. "Jo, man försöka och anpassa sig och leva upp till vad man en gång i tiden skrev i sitt CV. ”Flexibel” =). Och det innebär att man är mogen och planerar in den s.k. vilodagen då istället, alltså på lördag. Så det är bara och bita ihop och köra fram till dess. Jag som inte gillar att planera och boka in saker i förväg, då de begränsar min frihet. "

    HAHA DET DÄR ÄR SÅÅÅÅÅÅ JAG!!
    Och du, det låter som ett riktigt killerpass det där intervallpasset du ska på ;) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. =) Hahah, jaa inte ska man planera för mycket, speciellt inte på semester och liknande. Gillar inte känna mig tvungen att "nästa lördag ska vi vara i Alingsås", "och på tisdag är det Jönköping som gäller".
    Nej, inte min cup of tea. Gillar man ett ställe så ska man kunna stanna någon / några dagar utan att hela "planeringsschemat" går åt skogen.=) Vissa ska ju planera sina semestrar och resmål väldigt noggrant.
    Däremot gillar jag att titta över och planera mina långsiktiga mål, kanske därför att det är något jag verkligen vill åstadkomma, skumt det där =). Har också en fetisch för "att göra listor", man får mer gjort helt enkelt =)

    Tack, killerpasset gick bra, jag safeade dock lite väl kanske, sorry... Jag vet,,, hoppas inte Arnold får veta! =)

    SvaraRadera