onsdag 18 januari 2012

Back home..

Ahhh, vilket underbart skivpass. Fy bubblan va vi körde järnet! Alla körde verkligen så hårt dom kunde och instruktören drev på oss i vanlig ordning. Det är banne mig noll paus i det där passet! Härligt! Men jag måste ju dricka så jag tar lite paus då ändå, men de gillar hon inte! :-) Då ligger man efter får man höra! :).

Och man blir såå imponerad utav alla starka tjejer på speciellt detta pass (som domineras av tjejer), dom här tjejerna är juh görstarka (trots att dom inte är bastanta kulstöterskor), så kul att se!

Jag kände mig rätt slut efter gruppasset, men tog en sväng in på gymmet för att kolla läget. Efter att suttit som en utslagen säl på en stepbräda (och pustat) ett tag så blev jag sugen på att testa lite nya övningar i "häng och släng" gymmet (som jag kallar det), är det crossfit det kallas? Ni vet med linor i taket, armgång i taket (typ stege) och sådana grejer. Så det blev lite armgång, som var mycket bättre än den variant som finns på utegymmet. På utegymmet så är det stolpar som håller upp "stegen" och dessa slår man i om man gungar mycket (vilket jag gör). Det här släng och flänggymmet är en HIT, helt enkelt. Jag kommer spendera mer tid där kände jag. Sen körde jag ett set på vardera ching/pullup. Jag "hitta" också på en magmaskin där man ligger med fötterna högt upp och sen efter knävecken så hänger man ner och lyfter sig upp. Körde 2 set. Bra magutrustning, men jag orkade inte så många repitioner (10 st.), så det blir kul att förbättra antalet repetioner i framtiden. Magen ska ju köras med många repetioner anser jag, gillar inte att köra magen för tungt. Vill inte ha för stora magmuskler, då sticker dom bara ut.

Okey, summering: Total träning blev: skivstånsintervall, hela kroppen i princip (75 min), gym (30 min med mycket pust och vilande).

Efter detta var det dags att åka och handla mat, och tror ni inte att det var extrapris på min favoritglass så det köptes hem mer än det var tänkt (merd). Attans att man åkte dit på den! =). Gotta work on the character.. Men gud vad skönt det är att handla senare på kvällen, ett helt annat tempo, mindre med folk och mycket trevligare atmosfär, istället för stressen att handla efter jobbet. Också så skönt att köra hem i snöblandat regn i lugn trafik.

Imorgon kommer jag känna av den här träningsdagen (träningsverk), jag lovar mig härmed att jag ska inte köra något som är fysiskt jobbigt, måste vila också, annars kommer jag bli sjuk igen. Men jag längtar redan tills nästa skivstångspass! =)

Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar