onsdag 11 januari 2012

Tjejer och deras nyfikenhet

Ok, det här är en hälsoblogg och då hör inte nedanstående reflektion hemma här kanske. Men skit samma, jag undrar ändå...


Vad är det med tjejer och deras nyfikenhet inom vissa områden?? Jaa alltså som man träffar på... typ som man inte sett på ett tag, eller jobbar på samma ställe som en själv och man kanske hamnar vid samma bord vid lunchen någon gång då och då (ja ni fattar).. Eller nya bekantskaper som man träffar på.. Alltså rätt ytliga kontakter och deras nyfikenhet om man har fru/tjej och barn?

Varför är detta så viktigt att veta??

Det känns som tjejer alltid går som katten kring varm gröt när det gäller dessa frågor. Vågar dom inte fråga rakt ut (vilket dom sällan gör) så frågar dom om hur man ska fira jul, eller vad man ska göra på semestern, vilka/vilken jag åker med osv, "åker du själv eller?". "Åker du dit med tjejen eller??" . Ja frågor som luskar helt enkelt..
Okey... jag är ju lite på min vakt.. dom ska inte få reda på det så enkelt, dvs dom får dra det ur mig, för jag är inte mycket för att prata om mitt privatliv med andra, speciellt inte tjejer som känns som dom är skvallertypen. (Vi vet alla att tjejer gärna skvallrar om sånt här, ha koll på relationer osv..eller? :)).

Eller tex gamla klasskompisar / parallellklasselever från högstadiet/gymnasiet som skickar "friendship" förfrågningar på Facebook och gärna vill att man berättar hur man har det nu för tiden, fru, barn etc? Det skumma är att det är bara tjejer som frågar sånt här..

Jajaa, det var bara en reflektion, det kanske är viktigt att veta, vad vet jag? Jag har bara svårt att se varför det är bland det första tjejer vill ha reda på (även om dom nu försöker göra det på ett listigt sätt)?

Personligen tycker jag det är tämligen ointressant huruvida en ytlig kvinnlig kontakt har kille/man och barn eller inte. Det är ju personen ifråga som är intressant, inte någon som är totalt anonym för mig. Det är iaf inte bland det första jag försöker liska ut...

Ok, om man lär känna varandra, då kanske dessa frågor blir mer intressanta.. Speciellt om man faktiskt blir lite intresserad av någon, dvs mer än bara vän (ok, för att man då funderar på möjligheter..). Men när det inte dröjer länge förrän en ytlig konversation går åt detta håll så kan jag inte dra annat än slutsatsen att:

För mig känns det som om tjejer bara jagar "skvaller" att förmedla när dom är som katten kring het gröt vad det gäller dessa frågor. Har jag rätt eller fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar