tisdag 24 januari 2012

Sjukisar runt omkring mig

Har ni märkt vad mycket folk som går och omkring och snörvlar och låter förkylda när dom pratar just as we speak? Host host. Jag känner att jag är under "attack" mest hela tiden. Alltså jag har en förmåga att känna när något virus eller något sådant skit håller på och försöker invadera min kropp. Jag blir oftast lite varmare då, och jag inbillar mig att det är immunförsvaret som satt igång och försöker desarmera viruset. Än så länge verkar immunförsvaret vinna tack och lov, men det gör mig orolig att jag ska åka på någon skit så nära på att jag nyss varit sjuk. VILL INTE! Tyvärr gör det här att jag känner mig liiiteee rädd för att träna och trötta ut immunförsvaret.. not ok.
På jobbet känns det som att omkring 40 % av personalen går omkring och snörvlar eller har lite ont i halsen etc. Alla verkar smitta ner varandra. Det blir bara fler och fler som snörvlar. God dammit. Whats a man gotta do?

Själv har jag dragit på mig någon form av harkling (harkelsjukan?), får lite skit i luftrören som jag måste harkla bort då och då. Ingenting jag känner av så där direkt, men irriterande ändå.

När detta skrivs så väntar jag på att få åka iväg och träna. Ska bli så kul! Som jag skrivit tidigare blir det ett 90 minuters kompipass bestående av hård skivstångsträning i 45 minuter och sen direkt följt av 45 minuter spinning.
Får se vad jag lastar på för vikter denna gång. Har legat på samma vikter ett par veckor och känner mig inte redo att öka, jag blir tillräckligt slut ändå. Funderar till och med på att minska för förra gången var j-vligt jobbig, men neeeje, inte minska juh. Det går inte.

Gotta split, herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar