tisdag 3 januari 2012

Tisdagens träning

Spinning: ett härligt intervallpass på 60 minuter (inkl stretching). Det var en mycket bra instruktör som försökte få igång gruppen. Gruppen var dock rätt så tyst, även jag (inser jag pinsamt). Instruktören (som nyss flyttat hit, för något år sedan) tyckte att folk i spinninggruppen var väl tysta och förmida. Jag håller med, det blir nästan lite pinsamt när ingen i gruppen vågar sticka ut. Instruktören skriker och tjoar lite då och då, men det var dålig respons. Jag lovade mig själv att nästa pass med den här instruktören så ska jag shoa och svara ordentlig på "peptalket". Its a promise!

Nu sitter jag här och är överpigg i skallen (vilket jag brukar bli efter spinningpassen). Kroppen känner sig skönt trött. Förkylningen är i princip bra, i princip ingen snuva längre, SÅ SKÖNT. Har bara lite harklingar kvar. Det finns bara en sak man önskar sig när man är sjuk, att bli frisk. Så glad att kroppen fixade det även denna gång =).

Efter spinningen blev det gymet ca 25 minuter exkl. stretching. Jag måste erkänna att det blev lite halvengagerat, körde typ 3set övrebröst, 3 set mage och 1 set vardera av pull ups/chin ups (max). Sen fick det räcka. 
Varför halvengagerat?
-Jo serru! Planerar nämligen att köra större delen av kroppen imorgon på ett instruktörslett skivstångspass, så ville spara lite på 'krutet'.

En annan bra sak: Nu hänger träningskläderna på tork efter att ha blivit tvättade, skönt att ha en drös med kläder redo för veckan som kommer.

Hej hopp, over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar