tisdag 10 januari 2012

Todays report

Jahaja, kanske ska skriva ihop ett inlägg om dagens träning. Kan ju inte vara allför intressant att läsa kanske, men skit samma, syftet med bloggen var ju lite av en träningsdagbok bland annat.

Körde gym idag (mycket folk, trots att jag var där rätt sent). Hade svårt att hitta parkeringsplats, fullsmockat. Nåväl började med löpning och hamnade bredvid en massa folk och bla en tjej närmast mig. Efter ett tag kände jag lukten av svett. Inte den där värsta intorkade armhålesvett, utan ett mildare variant. Otvättade kläder eller något sådant. Dessutom luktade det vitlök. Vet inte vem det var, men det är inte så nice att dryfta sina näsborrar i den atmosfären.. NÅVÄL, jag bet ihop och körde ca 12 minuter på löpbandet ändå!

Efter det blev det lite rygg och tricepskörning, ni vet "Pulldown" maskinen (3-4 set, 12-15 reps) som man kan skifta hantag på och sen körde en 2 set pull-ups och 1 set Chin-up. Kände mig svag, måste varit kräksjukan (eller va f-n de nu var man åkte på häromdagen). Kunde ju inte äta något igår, eller fick inte behålla mer än frukosten. Märks att man påverkas. Dom övningarna jag körde maxade jag ut rejält, men sen satt jag rätt mycket och vilade mellan seten också. Ganska ineffektiv idag alltså. Blev väl totalt ca 60 minuter i gymmet inkl löpband.

Det skumma var att ju mer jag träna, desto mer fick jag ont i ryggen. Måste vara brosk eller något skit som klämmer på några nerver i ländryggen? Det liksom hugger till då och då och man spänner sig, och är rädd för huggen. Okey, att man inte är 25 år länge... men det verkar som kroppen försöker säga något. Jag har haft liknande symtom med ryggen förr också, dvs när man tagit i rejält, typ flyttat ett piano eller liknande. Det skumma är att det brukar ta några dagar innan symptomen kommer. Det brukar dock gå över dagen efter.

Time to listen to the Body? Kanske, får se hur det känns imorgon.

Imorgon är jag inbokad på ett skivstångspass 75 minuter. Dom passen brukar vara riktigt bra, instruktören kör sk-ten ur oss. Det brukar innebära att man kör igenom stora delar av kroppen, dock inte dom muskler jag körde på gymmet idag. Japp, lite "planning" här alltså (think outside the box?, NO).

Nu ska jag trycka i mig en tomat och ett återhämtningsägg =) Gokväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar