söndag 22 januari 2012

Zaida Wiss vidare, räcker tiden?

Har just tittat på gladiatorerna på tv4play. Vilket inspirerande avsnitt! Riktigt bra utmanare och Zaida Wiss som jag skrivit om tidigare tog sig vidare och nu väntar vi på de andra utmanartjejernas tider. Vilken kämpe, hon var dock rejält trött på löpbandet. Hade inte tillräckligt tryck i sina ben. Som hon sa själv hade hon inte löptränat speciellt mycket dom sista 8 åren. Med tanke på alla övningar dom utsätts för så vill det till att ha vältränade ben och kondis för att vara fräsch till hinderbanan och dess sista del.

Men jag gillade Zaidas uttryck, lekfull ödmjuk stil. Och samtidigt vet hon inom sig att hon är en grym fighter. Jag gillar ÖDMJUKA fighters! Gillar folk som presterar mer än man förväntat sig! INTE tvärtom, walk the talk.
Nu återstår och se om hennes tid på hinderbanan räcker (3.14) och hon håller sig bland dom 6 bästa tiderna på damsidan. Jag är tveksam, rullbandet tog för lång tid. Men vi håller tummarna och om hon går vidare till semifinalen så hoppas jag hon hinner träna upp flåset lite i benet. Vill se henne igen!

Ytterligare ett plus får tjejen av mig för det verkar som tjejen har entreprenörsdriv! Fick nämligen veta i samma avsnitt att Zaida sedan 2 år driver en polefitness-studio. Kör hårt tjejen! Gillar folk som åstadkommer något! Kred!

Bilden från: http://www.girlswithmuscle.com/122436/ ,fotograf okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar