söndag 5 februari 2012

Söndagens pass: lyfta kroppen övningar

Japp, tog mig iväg till gymmet trots en grym träningsverk idag. Blev så sugen.. Jag följde lite tips från diverse youtubeklipp som jag spanat in under dagen. Se t ex videotipset som gjordes tidigare idag. Vissa övningar hade jag tidigare inte gjort, det gick skapligt ändå. Men man blir verkligen imponerad på vilka övningar vissa klarar av att göra (tänker främst på Hannibal the King med flera).
Förkylningen håller sig på mattan, och jag hoppas att jag inte försvagat immunförsvaret för mycket med dagens hårda träning..

Vad blev det då?

  • Bland annat kördes pullups med mycket smalt grepp. Körde detta ca 5 set och blandade lite annat emellan.

  • Armgång, tog på utsidan stegen på utsidan istället för stängerna som man ser horisontellt (ja inte lätt att beskriva). Gick bra.

  • Vad som dock floppa var att stå på händerna mot en vägg och försöka sänka mig ner lite och sen lyfta upp mig igen. Nix, för svag för denna övning, eller för mycket vikt kanske. Har nog lagt på mig några kilo under sjukperioden, då jag inte käkat speciellt nyttigt. Lovar dock att förbättra detta genom att träna axlar mer.

  • Jag körde även magen, bland annat via att hänga i ribbstol och lyfta benen. Gick skapligt i början men tröttnade sedan rätt snabbt. Måste träna bålen betydligt mer känner jag.

  • Vad mer, jo gjorde diamant armhävningar, dvs smal diamantfattning (forma händerna som en diamant) och lägg ena benet över det andra (alltså bara en fot/tå, i golvet/mattan, tränar balans och korrigering). Gick skapligt men orkade inte så många repetioner som jag annars kan göra med vanliga armhävningar. Övningen var enligt Hannibal the Kings tips. =). Bra för triceps också tror jag.

  • Sen lekte jag lite med ringar och hängde upp och ner och drog mig uppåt, körde bara två set eftersom det var en ny övning så ville jag inte överanstränga kroppens muskelfästen etc (spekulerar som vanligt).

Körde väl någon dryg timme kändes det som. Lagom med folk. Så skönt att slippa träna när det är för mycket folk, speciellt ynglingar som ska hålla på försöka visa upp sig, typ taekwondo kickers (inget fel i och för sig, men det känns som dom kan köra det där i sin träningslokal), ja ni hajar.

Jag bjuder på en formbild från dagen, tja kommentarer överflödiga. Snygg blixteffekt också. :-)


Trevlig kväll på er! Gillar du också att jobba med den egna kroppen som vikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar