fredag 3 juli 2015

Premiärdopp idag!

Hallå där!

Idag stack jag tidigare från jobbet. Värmen har äntligen kommit jag och det var dags att ta premiärdoppet för Mälaren i år. Det blev Frampan, även känt som Framnäs.
Hur kallt i vattnet?
Jaduu.. Rätt såå.. fick stå och liksom förbereda mig ett tag i vattnet innan jag kunde doppa mig. För jag blev anfådd bara av att stå..Phew.
 Men sen efter ett tag vart det skönt. Så det är faktiskt inte så kallt som man kan tro! Glömde dock ta bild, får bli nästa gång!
Dessutom! Jag fick äntligen träna lite crawl igen, va härligt det var! Det gick bättre än jag trodde men kändes ändå lite ovant. Det var lite vågor i vattnet också så förhållandena var inte ideala.

I övrigt då?

Tja, vad säger man… nu har dom stängt ner träningsstället på Björnövägen för att det varit en stor vattenläcka hos Mälarenergi. Lokalen verkar ha blivit helt genomblöt. Dom har fått gräva upp gatorna bredvid osv.
Så nu är alla hänvisade till det två andra träningslokalerna, Rocklunda och City.
Det är ett nytt sommarschema nu och mina favoritpass har dom lagt ner över sommaren :(. Jag har försökt hitta något annat pass, men utbudet är rätt krasst (om jag ska var ärlig). Nu unnar jag såklart alla duktiga ledare/instruktörer också ledighet, men ändå liksom.. Jag gillar ju passen där det är många som trängar samtidigt! Och det är nu på sommaren som alla blir som snyggast med lite solbränna osv.. Det finns förstås jympa intensiv att gå på, men känner inte riktig att jag är med på allt hoppande, hahah.
Vi får hoppas att det kommer lite extrapass nu. Semestern börjar alldeles strax, riktigt skönt.

Herrå på er, trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar